FAQ om SMSlån – Mikrolån & Mobillån
Hur mycket kan jag låna?
Du kan låna upp till 20000 kr.
Läs mer:
När kan jag ansöka om lån?
Du kan ansöka om lån alla dagar om året, dygnet runt. Ansökningsformuläret hittar du alltid direkt på hemsidan. Pengarna betalas ut under vår kundtjänsts öppettider.
Läs mer om:
Hur gör jag för att ansöka om ett lån?
Du kan ansöka om ett lån på tre sätt: via vår hemsida eller via vår mobilhemsida . Instruktioner för hur du ansöker hittar du under länkarna nedan.
Läs mer om:
Hur vet jag att min ansökan om ett lån har blivit godkänd?
När du skickat in din ansökan om lån får du svar direkt på skärmen om du är kreditvärdig. Din ansökan kontrolleras sedan manuellt av våra handläggare under kundtjänsts öppettider och därefter får du ett svar till din mobiltelefon. Kommer din ansökan in när kundtjänst har stängt, får du besked så fort vi öppnar igen.
Om jag ansöker om ett lån efter stängningsdags, måste jag då vänta tills nästa dag innan jag får mina pengar?
Ja, under våra öppettider betalar vi ut alla godkända ansökningar inom kort från det att ansökan kommit in, i annat fall betalas lånet ut på morgonen nästa vardag.
Kan jag ansöka om lån från utlandet?
Du gör på precis samma sätt som hemma i Sverige. För att göra en ansökan via din mobil krävs att din telefon har en internet uppkoppling.
Varför får jag beskedet ”Lånat maxbelopp” när jag ansöker om ett lån?
Du kan inte låna hos oss igen förrän din tidigare skuld är reglerad. Inbetalningar till bankgiro tar normalt fyra bankdagar (vardagar). Har ditt ärende gått vidare till inkasso tar det ca en vecka innan din betalning blir registrerad. Vi skickar ett sms till dig när vi har registrerat din betalning och du kan ansöka på nytt.
Jag har inte fått några pengar på mitt konto och mitt lån är beviljat?
Från det att vi har godkänt din ansökan om ett lån betalas pengarna ut till dig inom 15 minuter. Har du ett SEB-konto finns pengarna på ditt konto direkt. Har du en annan bank finns pengarna på ditt bankkonto nästkommande vardag.
Vad kostar det att låna?
Se vår prislista för alla våra priser.
Vilka är era öppettider och när kan mitt lån bli godkänt?
Du kan ansöka om lån dygnet runt alla dagar i veckan. Våra lån betalas endast ut under kundtjänsts öppettider.
Jag har betalat mitt tidigare lån, men jag gjorde det först efter att jag fått ett betalningsföreläggande från kronofogden. Vad händer nu?
På grund av att du betalade för sent till oss, kommer du inte kunna ta ett nytt lån.
Jag har fått avslag på grund av låg kreditvärdighet, kan jag få ett lån ändå?
Vi använder oss av en kreditmodell från ett av Sveriges marknadsledande kreditupplysningsföretag. Metoden mäter dina s.k. scoringpoäng, som beräknas med hänsyn till en rad olika faktorer. De faktorer som kan påverka din kreditvärdighet är t.ex. inkomst av tjänst, dina fasta utgifter, övriga krediter och skulder, tidigare förfrågningar, civilstånd och eventuella skulder till kronofogden.
Vi godkänner tyvärr inga nekade ansökningar i efterhand när de en gång fått avslag. Du kan söka på nytt igen när inkomståret har uppdaterats och din inkomst av tjänst eventuellt har höjts.
Läs mer om:
» Omfrågadekopia
Jag vill ta ett lån, men vet inte om jag kan betala tillbaka?
Då skall du avstå från att ansöka om ett lån. Ett beviljat lån som inte återbetalas blir till slut ett ärende hos kronofogden. Mobillån erbjuder dig ett korttidslån och vi mailar fakturan till din e-postadress. Du har din faktura tre till fem vardagar från det att lånet betalats ut.
Läs mer om:
» Faktura
Om Mobillån:
S & A Sverige AB är registrerat hos Finansinspektionen. Vi följer Finansinspektionens riktlinjer för god kreditgivning.
